Ahol az elmélet (nem mindig) találkozik a valósággal

Autóverseny kicsikkel

2017. július 12. - pszichologusnagycsaladja

Autóverseny tekintetében nagyjából kétféle ember létezik: aki teljes eksztázisba esik, amikor felbőgnek a motorok, meg aki nem. Én az előbbibe tartozom. Életemben egyszer voltam kint Forma1 nagydíjon. Akkoriban nem nagyon követtük a versenyt, egy kedves barátunk jóvoltából kaptuk a jegyeket, de így is hihetetlen élmény volt! Az a HANG...

Aztán azóta lett három Forma1 rajongó csemeténk. Évről évre elkap az érzés, hogy de jó lenne kimenni a srácokkal. Mivel viszont van már tapasztalatunk, hogy ez mivel is jár, tudjuk, hogy egyelőre nálunk ez nem nagyon jöhet szóba. Egyrészt mert nagyon drága, iszonyatos a tömeg, többnyire tűz a nap, másrészt mert nem tudjuk, hogy hogyan reagálnak a srácok, úgy meg pláne drága mulatság. Ezért nagyon örülünk az olyan lehetőségeknek, ahol ezek közül legalább néhányat ki lehet küszöbölni.

cimlap4.jpg

Pár éve még volt magyar futama a WSR bajnokságnak. Ezeken a hárombetűs rövidítéseken eltart egy ideig az egyszeri anyukának, mire eligazodik - ez éppen a World Series by Reanult rendezvény, ami lényegében egy ingyenes autóverseny volt, ahol mentek Forma autók is, bár nem Forma1, de laikus szemmel nagyon hasonló, a gyerekeknek ez tulajdonképpen (akkor még) mindegy volt. Egyszer voltunk kint, még picik voltak a fiúk, aztán ez tavalytól megszűnt, eléggé el voltunk kenődve. Idén viszont megint volt egy hasonló, ingyenes rendezvény, erről szeretnék beszámolni nektek, mert SZUPER volt, akit érdekel, tudjon róla, hátha lesz jövőre is.

A két napos verseny International GT Open néven fut. Nem volt igazán reklámozva, legalábbis én nem találkoztam vele sehol, mindössze egy Facebook-eseménye volt, amit az öcsém hírfolyama szerencsésen feldobott, így értesültünk róla szombat délután. Szerencsére nem volt programunk vasárnapra, gondoltunk kinézünk. Nem bántuk meg. 

Előző este nagy nehezen sikerült megtalálni a részletes programot, amiből kiderült, hogy Forma autók is fognak versenyezni, többféle is (a mindeféle típus nevek között úgy próbálok eligazodni, hogy a nevét bemásolom a Google-ba és a Képekre nyomok, így egyből látom, hogy kb. milyen autókról van szó), innentől nálunk tuti a siker. A belépés teljesen ingyenes volt, így veszíteni valónk amúgy sem volt. Mivel nem volt túlreklámozva, így látogatók alig voltak, semmi tömeg, egészen a bejárat közelében tudtunk parkolni (szintén ingyen). A parkolóból felsétálva szinte egyből egy hídra jutunk, ami a pálya felett megy át, ekkor éppen zárt kasztnis túraautók mentek a pályán, Marcinál szerelem első látásra (és meg kell hagyni, valóban iszonyat jól néztek ki).

Aztán ahogy felértünk a paddock-ba, ott már épp felsorakoztak a Forma autók, indulásra készen, benne a pilótákkal, felettük a napernyőkkel. Ezen a rendezvényen a pálya+boxutca kivételével minden nyitott volt, mindenhová oda lehet menni, egészen közel, pár méterre az autókhoz, semmi kordon, hihetetlen nagy élmény. Aztán ahogy egymás után az összes beindítja a motorját, és begurulnak a pályára, hát én kész voltam!

Nem óriási?

v_esernyos.jpg

Ilyen közelről:

v_paddockfiuk.jpg

Végül reggeltől egészen délután 4-ig kint voltunk, négy versenyt néztünk meg, ebből háromban különféle Forma autók mentek, a negyedikben meg a zárt kasztnisok (vagy ahogy Marci hívja, az ablakos-tetősök :) ). A négy versenyből kettő álló rajttal indult, kettő gördülővel. Az álló rajtokat a rajtrácsnál néztük meg,

az egyiket a lelátóról:

 

v_rajtracs.jpg

A másikat a boxutca feletti teraszról:

v_boxutca.jpg

A gördülő rajtok nem olyan látványosak a rajtrácsnál (nem állnak meg az autók, hanem a felvezető körből kigyorsítva rajtolnak), így azokat az első kanyar feletti lelátóról néztük, mert az első körben még nagyon együtt van az összes autó, a kanyarban meg összetömörülnek, úgyhogy itt jönnek a koccanások, pördülések, kicsúszások, ami valljuk be (anélkül természetesen, hogy bárkinek balesetet, sérülést kívánnánk), mégiscsak a legizgibb rész az egészben. Kíváncsiságképpen megnéztem, a Forma1 hétvégén erről a tribünről olyan 90 ezerért nézhetjük ugyanezt, per fő...

v_elsokanyar.jpg

 A versenyek közötti szünetben a paddockban néztünk körül, itt is hihetetlen élmények vártak, néhány méter távolságból nézhettük, ahogy bütykölik az autókat. Bár messze nem vagyok műszaki beállítottságú, de azért ilyet nem minden nap látunk testközelből:

v_muhely.jpg  

v_paddocktapizas.jpg

Nem volt tömeg:

v_nincstomeg.jpg

Amire kisgyerekkel nem árt felkészülni, ha az ember először megy autóversenyre:

1. Hangos!!!

Vannak olyan gyerekek, akik az átlagosnál érzékenyebbek az erős hangokra (pl. az én legnagyobbam). Ez azért már viszonylag kis korban kiderül (sír a turmixgéptől, kiakad a nyilvános wc-ben a kézszárítótól, hátrahőköl a kinyíló buszajtó szuszanásától, stb), nagyobb korban már jobban viselik, de egy autóverseny azért jóval hangosabb annál, mint ami a hétköznapokban éri az embert. Ezt nem árt előre megbeszélni a gyerekkel, esetleg fejhallgatót vinni, ha nagyon nem bírná. Ezek az autók azért messze voltak a Forma1 motorok hangjától, Balu is jól bírta, de azért pürrögtek rendesen.   

2. Elég nagy távolságokat kell gyalogolni, legalábbis a kicsi lábakhoz viszonyítva. Parkolótól fel a pályáig, ki a tribünökig, egyik tribüntől a másikig, boxutca teraszig, stb, összességében letúráztunk pár kilométert.

Mindenesetre szuper volt, nagyon örülök, hogy kimentünk, remélem lesz jövőre is, tuti, hogy ott leszünk! Sőt, most hogy láttuk, hogy mennyire élvezik a fiúk, simán elnézik reggeltől délutánig, egyre jobban motoszkál bennem a gondolat, hogy karácsonyra esetleg mégis Forma1 jegyeket hozhatna a Jézuska... Mondjuk nem a 90 ezres kategóriából, meg 14 év alatt ingyenes, végülis két jegy árából ki tudnánk menni mind az öten. Hát, még alszunk rá egy párat :)

v_bejarat.jpg

A bejegyzés trackback címe:

http://pszichologusnagycsaladja.blog.hu/api/trackback/id/tr5312641929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.